Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv distanční výuky na rodinné klima žáků 1. stupně ZŠ
HEJNÝ, Filip
Bakalářská práce zkoumá vliv distanční výuky na rodinné klima v domácnosti žáka 1. stupně základní školy. Práce kombinuje teoretické poznatky z psychologie rodiny a analýzu infrastrukturálních požadavků distanční výuky. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum zaměřený na ověření předpokládaných dopadů distanční výuky na rodinné klima. Závěrem je zhodnocení výsledků výzkumu a celkového dopadu distanční výuky během pandemie covidu-19 na rodinné klima.
Role asistenta pedagoga u žáka s diabetem mellitus na prvním stupni základní školy
SILOVSKÁ, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na roli asistenta pedagoga u žáka na základní škole na 1. stupni. Žáci byli vybráni náhodným systémem. Hlavním cílem práce je zodpovědět výzkumné otázky a vyvodit rady rodičům k efektivnějším postupům/spolupráci, které mohou využít v rámci komunikace s třídním učitelem a přiděleným asistentem pedagoga. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu. V první části se práce zabývá diabetem mellitus, jeho historie, typy, nejdůležitější potřeby žáka apod. V praktické části se práce zabývá třemi žáky v první, čtvrté a páté třídě. Rozhovor byl proveden se zákonnými zástupci žáků. Následně byla sepsána kazuistika. Dále byl proveden rozhovor s třídním učitelem a asistentem pedagoga. V závěru práce dochází k diskusi rozhovorů. Po zjištění nedostatků je navrženo doporučení zkoumaných jedinců rodinám, které je v poslední části práce.
Využití her a soutěží ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÝ, Kryštof
Anotace Tématem této diplomové práce je využití her a soutěží ve výuce anglického jazyka na 1.stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je charakteristika role hry ve výuce anglického jazyka a její možné využití za účelem rozvoje klíčových řečových dovedností. Teoretická část se zabývá psychologickou charakteristikou mladšího školního věku, dále pak teorií hry a vývojovými stádii dětské hry. Vposledním díle teoretické části práce popisuje jednotlivé druhy didaktických her. Praktická část se skládá ze dvou částí. Stěžejní první část předkládá didaktické hry, které jsou řádně komentovány zhlediska všeobecně vzdělávacích i jazykových cílů. Každá takto připravená hra byla začleněna do výuky a vzávěru je reflektována z pohledu její efektivity. Druhá kapitola v praktické části práce představuje výsledky výzkumu, provedeného formou řízeného rozhovoru s vyučujícími anglického jazyka na prvním stupni základní školy, zabývajícího se jejich zkušenostmi svyužitím her v hodinách anglického jazyka.
Využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol v období koronavirové pandemie
Lelková, Adéla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol v období koronavirové pandemie" se zabývá novými technologiemi ve vzdělání a jejich využití v období distanční výuky během pandemie koronaviru. Několik měsíců sloužily online platformy ke vzdělávání žáků a studentů nejen v celé České republice. V životech nás všech sehrály videokomunikační služby velkou roli. Cílem této diplomové práce bylo reflektovat využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol z pohledu pedagogů vyučujících v Praze nebo ve Středočeském kraji. Zkoumané období je ohraničeno od plošného uzavření škol v České republice, tedy 11. března 2020, až do posledního omezení výuky, které bylo zrušeno 24. května 2021. Prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s patnácti respondenty, vybraných na základě předem stanovených kritérií, byli v diplomové práci porovnávány funkce jednotlivých platforem. Důraz byl kladen zejména na výhody a nevýhody využívaných online platforem a zkušenosti pedagogů. Nicméně již v samotném kódování odpovědí respondentů bylo zjištěno, že dotazovaní neměli ve druhé vlně pandemie hlavní slovo při výběru platformy umožňující spojení s žáky. Jakou platformu budou pedagogové využívat určovalo výhradně vedení školy z důvodu zabezpečení a jednotného...
Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Siberová, Karolína ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Cílem mé diplomové práce je obohatit první stupeň o pomůcky, které bude možné efektivně využívat v hodinách českého jazyka, bude možné je snadno modifikovat a využívat napříč prvním stupněm základního vzdělávání, zároveň bude žáky bavit a motivovat je v dalším vzdělávání. Jedná se o deskové hry, které jsou blíže popsány v posledním odstavci. První polovina práce je teoreticky zaměřena. Vysvětluje definici pojmu hra z různých zdrojů, upozorňuje na důležitost hry v životě člověka a jakým způsobem rozvíjí jednotlivé dovednosti. Představuje také historii deskových her. Nalezneme zde i vysvětlení jednotlivých pojmů souvisejících s hrami a školním prostředím. Součástí je odůvodnění didaktického potenciálu deskových her v hodinách českého jazyka. V neposlední řadě je zde i krátký rozbor části RVP týkající se českého jazyka s komentáři, jakým způsobem mohou být naplněny výstupy, či rozvíjeny klíčové kompetence pomocí deskových her. Druhá část práce obsahuje dotazník mapující používání deskových her v českém jazyce, a způsob, jakým jsou učiteli vnímány. Zhodnocení již existujících deskových her na trhu, které jsou určené do hodin českého jazyka. Praktická část také ukazuje jednotlivé mnou vymyšlené hry, jejich představení, motivační část, způsob provedení, postupy při vytváření, aplikace ve škole s...
Přestávky ve škole (1. třída)
Drábková, Nela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přestávek na 1. stupni základní školy, především v 1. ročníku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část je věnována základní charakteristice školy a vzdělávání, vývojovým zvláštnostem dítěte mladšího školního věku a konečně stěžejnímu tématu přestávek. Ve druhé části je zaznamenán výzkum ze základní školy v Liberci, jehož hlavní metodou bylo strukturované pozorování žáků 1. ročníku, doplněné o rozhovory s žáky a s jejich třídní učitelkou. Cílem této práce je prezentovat současný průběh přestávek, provést komparaci 1. a 5. ročníku a poukázat na možné změny, které jsou dnes pro danou věc použitelné.
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy
Krejčová, Michaela ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.
Zařazení žáků s Aspergerovým syndromem do běžné třídy na prvním stupni základní školy
Belhajová, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Cílem této práce je analýza a popis, jak probíhá zařazování žáků s Aspergerovým syndromem v běžné škole a prostřednictvím kvalitativního výzkumu ověřit úspěšnost zařazování v praxi. Teoretická část se věnuje především možností inkluze a jejím přínosem ve školském systému, projevy a poruchami, které jsou s touto poruchou spojené, ale také definováním základních pojmů, jako jsou porucha autistického spektra, Aspergerův syndrom, integrace a inkluze. Dále diagnostikou tohoto spektra poruch podle světových kritérií MKN 10 a DSM5 a MKN 11, která přijde v České republice v platnost roku 2022. Teoretická část dále pojednává o metodách přístupu a pozici asistenta pedagoga. Empirická část práce obsahuje dvě případové studie a vyhodnocení úspěšnosti zařazení žáků do škol běžného proudu na základě kvalitativního výzkumu, ve kterém aplikuji poznatky z teoretické části. Mezi metody, které byly použity pro sběr a analýzu dat patří pozorování, rozhovor a odborné dokumenty. Výzkum ukázal zajímavé výsledky, kdy se potvrdila většina informací a poznatků z teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA Inkluze, Aspergerův syndrom, základní škola, první stupeň, metody přístupu, případová studie
Metody a techniky dramatické výchovy v hodinách českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ.
Pajpachová, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké možnosti může dramatická výchova přinést do výuky českého jazyka ve 3. ročníku základní školy. Zásadní otázkou je, zda je dramatická výchova vhodným nástrojem k učení žáků a jaké je spektrum využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce českého jazyka ve 3. ročníku na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je uveden český jazyk a dramatická výchova v rámci obsahu učiva na základní škole, včetně jejich charakteristik a cílů, které jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Zabývá se také metodami i vzájemnou propojeností obou oborů. Dále jsou v teoretické části uvedena specifika žáka na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozčleněná podle dní v týdnu. Každý den obsahuje popis konkrétní vyučovací hodiny českého jazyka ve 3. ročníku, do které jsou zařazeny metody a techniky dramatické výchovy. Každá lekce obsahuje též reakce žáků v průběhu výukového bloku. Všechny vyučovací jednotky jsou ukončeny vlastní závěrečnou reflexí s uvedením, co se povedlo a naopak co se nepovedlo. Zde dochází i k zodpovězení výzkumné otázky. Tato diplomová práce upozorňuje na pozitivní vliv dramatické výchovy při výuce českého jazyka s ověřením jejích metod a technik v oblasti edukačního, osobnostního i sociálního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.